گروه شهرسازی(برنامه ریزی شهری)دانشگاه علوم و تحقیقات کهگیلویه و بویراحمد
گروه شهرسازی(برنامه ریزی شهری)دانشگاه علوم و تحقیقات کهگیلویه و بویراحمد

گروه شهرسازی(برنامه ریزی شهری)دانشگاه علوم و تحقیقات کهگیلویه و بویراحمد

... فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

اطلاع رسانی به اساتید و دانشجویان عزیز

بسمه تعالی

هدف ما تسهیل فرایند یادگیری، آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات در ابعاد مختلف برنامه ریزی شهری و شهرسازی مبتنی برایده های تغییر، عشق و آرمان می باشد. به همین منظور مدیریت گروه سعی بر ایجاد روابط دو و چند جانبه بین دانشجویان و اساتید محترم دارد تا با استفاده از پیشنهادات، نظرات و انتقادات شما عزیزان گامی کوچک در جهت اعتلاء و پیشرفت رشته ی برنامه ریزی شهری برای آسیب شناسی، شناخت، تجزیه و تحلیل، کاهش و حل مشکلات شهرنشینی و شهرسازی کشور بردارد. به همین دلیل سعی شده تا این ارتباطات به شکل مستقیم و غیرمستقیم از طریق فضای مجازی ایجاد و تداوم یابد. در این راستا دانشجویان عزیر می توانند به صورت مستقیم در روزهای چهارشنبه(البته با نطر اکثریت دانشجویان می تواند به روز دیگری تغییر یابد) و از طریق پست الکترونیکی و تلفن همراه پیشنهادات، مسائل و مشکلات خود را با مدیریت گروه در میان بگذارند. راه های ارتباطی:

-       شماره تماس 09397600356-09171459705

-       ایمیل:  soleimanmohamadi@yahoo.com

و البته وبلاگ گروه با آدرس yasujurbanity.blogsky.com که تازه ایجاد شده و همکاری و تعامل اساتید و دانشجویان را جهت پر بار شدن طلب می نماید.

  

اما مهم ترین نکات قابل توجه اساتید و دانشجویان

الف) اساتید ثابت و مدعو

1- باتوجه به نوپا بودن دانشگاه و مشقت در دسترسی به اطلاعات نوشتاری(از قبیل پایان نامه های مشابه، کتاب های مرجع، مجلات و ...) خواهشمند است در باب پرپوزال ها و پایان نامه ها دقت نظر و سخت گیری بیشتری به ویژه در موضوعات زیراعمال گردد.

-         دقت در عنوان پرپوزال با درنظر گرفتن ویژگی های از قبیل به روز بودن،تکرای نبودن، ساده بودن، کاربردی بودن و ...

-         ضرورت نوشتن بیان مساله ی منظم و مرتبط

-         لزوم طرح سوال یا سوالات تحقیق

-         ارائه ی فرضیات منطبق با عنوان و سئوالات تحقیق

-         توجه ویژه به جامعه ی آماری، جامعه ی نمونه و روش های انتخاب نمونه و نمونه گیری

-          تاکید بر انتخاب تکنیک ها و مدل های کاربردی در جهت تجزیه و تحلیل داده ها

-         دقت در ذکر نمودن اسامی و منابع مورد استفاده

2- اساتید عزیر دقت کنند که مطابق با آئین نامه ی آموزشی و پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه، پذیرش، راهنمایی و مشاوره دانشجویان منطبق با رتبه ی استاد متفاوت خواهد بود مثلا اساتید با درجه ی استادیاری حداکثرمی توانند هفت نفر را راهنمایی و هفت نفر را مشاوره دهند مگر اینکه دارای پایه ی 10 به بالا یا دارای درجه دانشیاری باشند که بحث متفاوتی دارد.

3-  از اساتید عزیز به ویژه دکتر پیوسته گر و دکتر آرام خواهشمندم نسبت به پذیرش دانشجویان جدید در وضعیت کنونی اجتناب ورزیده تا انشاء الله دانشجویانی که پرپوزال تصویب نموده دفاع کرده و ظرفیت این دو عزیز آزاد گردد.

4- از کلیه ی اساتید ارجمند خواهشمند است جهت شفاف سازی و تقویت حس اعتماد بین دانشجویان و اساتید در راستای حق انتخاب دانشجویان جهت انتخاب استاد و درس مربوطه با توجه به توانمندی ها و تخصص اخذ شده، رزومه و سوابق علمی خود را همراه با پیوست آنها به گروه تحویل داده تا در دسترس انتخاب دانشجویان قرار گیرد.

ب) دانشجویان

1.    دانشجویانی عزیزی که پرپوزال خود را تصویب نموده یا در دست تهیه دارند و استاد مشاور خود را سلیمان محمدی دوست ذکر نموده اند خواهشمندم هر چه سریع تر اسم ایشان را حذف نموده تا فرم های پرپوزال اصلاح گرد زیرا مطابق با قوانین آموزشی و پژوهشی نامبرده نمی تواند مشاور یا راهنمای دانشجویان باشد.

2- دانشجویان عزیزی که به هر دلیلی استاد راهنما و مشاور خود را از بیرون از دانشگاه انتخاب می نمایند دقت کنند که اساتید نامبرده دارای صلاحیت های زیر باشند:

-         در یکی از رشته های برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، جغرافیا و برنامه ریزی شهری دارای مدرک دکتری تخصصی باشند؛

-         حتما عضو هیات علمی دانشگاه باشند؛

-         مدارکی از قبیل مدرک دکتری، حکم کارگزینی، کپی کارت ملی و شناسنامه و نهایتا رزومه و سوابق علمی ایشان را به مدیرگروه تحویل داده تا هماهنگی های لازم جهت اخذ کد پایان نامه صورت پذیرد.

3- دانشجویان ترم دوم به بعد حتما و در اسرع وقت با هماهنگی اساتید راهنما و مشاور ودر صورت در دسترس نبودن آنها موضوع پرپوزال خود را با هماهنگی مدیرگروه انتخاب نموده و نسبت به تکمیل بندهای آن اقدام نمایند.

4- پس از بررسی و مکاتبه با اساتید مختلف برنامه ریزی شهری در تعدادی از دانشگاه های کشور از قبیل دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه آزاد اهواز، دانشگاه هنر اصفهان و ... قرار شد تا پس از هماهنگی های لازم تعدادی از این اساتید با گروه برنامه ریزی شهری در جهت هدایت و راهنمایی دانشجویان در تهیه و تدوین پرپوزال و پایان نامه همکاری نمایند که پس از قطعی شدن این هماهنگی ها اسامی اساتید نامبرده به اطلاع دانشجویان عزیز خواهد رسید.

با سپاس از توجه شما

                                                                                                                               

هدف از ایجاد وبلاگ

این وبلاگ متعلق به گروه شهرسازی  (برنامه ریزی شهری ) دانشگاه علوم تحقیقات یاسوج در مقطع کارشناسی ارشد بوده و هدف از آن قراردادن آئین نامه های آموزشی، اطلاعیه های مدیر گروه،مطالب جدید در زمینه های مرتبط، برقراری ارتباط نزدیک تر میان اساتید و دانشجویان و بهره برداری از نقطه نظرات مراجعین محترم می باشد.